Ďalšia nevýhoda pri využívaní sociálnych sieti
Na sociálnych sieťach ľudia trávia čas skôr s cieľom zábavy, než nakupovania. Hoci niekto míňa peniaze aj vo voľnom čase, pri vyhľadávaní v Google majú ľudia iné psychologické nastavenie, ako pri prezeraní Facebooku.
Príklad v čom môže byť výhodnejší hodnotný článok od obyčajnej reklamy:
Ak ponúkame ľuďom na predaj reflexné vesty, nemusíme ich silou mocou oslovovať s pomocou reklamy zameranej priamo na konkrétne produkty. Namiesto toho môžeme ľuďom vysvetliť v informačnom článku to, ako im používanie reflexných prvkov môže zachrániť život, zvýšiť bezpečnosť na cestách, rozdiely medzi použitými materiálmi, kvalita atď. Vďaka takémuto článku môžu ľudia našim produktom dôverovať oveľa viac, ako keby sa im iba zobrazila reklama na nejaké reflexné prvky, pásky či samolepky. Zo samotných produktov im nemusí byť vôbec jasné, ako im dané pásky môžu reálne pomôcť.
Prečo sa snažiť získavať TOP pozície v Google vyhľadávaní?
Podľa výskumov väčšina ľudí otvorí jednu z troch prvých stránok, ktoré sa im zobrazia vo výsledkoch vyhľadávania v Google. Hovoríme samozrejme prirodzených výsledkoch vyhľadávanie, nie o reklame.
Google a ostatné vyhľadávače samozrejme ponúkajú možnosť predplatiť si reklamu. Vtedy sa naša stránka môže objaviť ešte pred výsledkami prirodzeného vyhľadávania.
No podľa výsledkov rôznych výskumov a praxe sa ukazuje, že mnoho ľudí preskakuje platené výsledky, ktoré sa zobrazujú ako Google Ads, teda ako platená reklama. Ľudia celkovo viac dôverujú prirodzeným výsledkom vyhľadávania – pretože tie si treba “zaslúžiť”, nedajú sa len tak kúpiť ako platená reklama.
Avšak platená reklama má zas svoje iné výhody – zobrazuje sa okamžite, čiže môže pomáhať aj novým webom získavať zákazníkov. SEO vyžaduje čas na to, aby boli viditeľné jeho výsledky.
Tip: s pomocou SEO môžete zefektívniť aj svoje PPC reklamy
Pri využívaní samotných PPC reklám a remarketingu platíme buď za každý klik, alebo za zobrazenie reklamy určitému množstvu ľudí. Ak skombinujeme PPC reklamy so SEO, môžeme napr. pri remarketingu zefektívniť svoje kampane. Vo výsledku to môže znamenať aj lepšie ceny za preklik.
So SEO oslovíme inú skupinu ľudí a môžeme ich hneď začať oslovovať s pomocou remarketingových kampaní. Cena za takéto kampane môže byť nižšia, ako keby sme mali začať oslovovať úplne neznámych ľudí – so SEO máme možnosť získavať relevantnú návštevnosť.
Ak napríklad predávame oblečenie, módne produkty ako napríklad tričká s potlačou, s pomocou SEO môžeme cieliť na vysokokonkurenčné témy, ktoré sú v PPC veľmi drahé (ako napr. tričko s vlastnou potlačou) a v PPC kampaniach sa zameriame na remarketing plus na témy, ktoré majú v PPC lepšie ceny – ako napríklad rybárske tričká, svadobné tričká či tričká pre páry. Vo výsledku tak oslovíme širšiu skupinu ľudí a môžeme si efektívnejšie nastavovať, čo budeme akým spôsobom cieliť – či s pomocou SEO alebo s pomocou PPC.
SEO má dlhodobý efekt, PPC len dovtedy, pokiaľ sa platia kampane
Ďalší významný rozdiel medzi platenými PPC reklamami a medzi SEO je v tom, že platené reklamy prinášajú zákazníkov, len dovtedy, kým si reklamu platíme.
Veľkou výhodou SEO je tiež v tom, že ak už dosiahneme top pozície – tak prináša zákazníkov aj po tom, ako do neho prestanete investovať peniaze.
Preto môže byť pre väčšinu webov najvýhodnejšie sústrediť sa na obsadenie prvých miest vo výsledkoch vyhľadávania v Google.
Tip: Rozvážne cielenie pri propagácii.
Pri propagovaní sa zamerajte na produkty/témy, ktoré sú pre vás najdôležitejšie, majú najvyšší potenciál a zároveň je reálne v nich obstáť s konkurenciou. Ak napríklad predávate nábytok, môže byť kontraproduktívne (najmä z pohľadu SEO), ak budete chcieť hneď cieliť na všetky produkty, ktoré predávate – dajme tomu na kuchynské linky, prútený a ratanový nábytok, či obývacie steny – zvlášť ak ide o všeobecné témy s veľmi vysokou konkurenciou, kde sú okolo vás weby samých nábytkových gigantov. Vtedy môže byť efektívnejšie cieliť na jednoduchšie menej vyhľadávané produkty, ktoré veľkí giganti až tak neriešia – napríklad koše na prádlo, spálňové komplety, či lavičky vyrobené z masívneho dreva. Keď podchytíte takéto menej vyhľadávané témy, potom sa môžete ľahšie zamerať aj na zložitejšie viac vyhľadávané témy/produkty.

Čo rozhoduje, na ktorom mieste vo vyhľadávaní sa umiestnite?
Nikto presne nepozná algoritmy, ktoré Google používa na vytvorenie poradia, v ktorom zobrazuje výsledky vyhľadávania. Navyše tieto algoritmy sa neustále aktualizujú, vylepšujú, dopĺňaju či menia – často sa napr. snaží Google eliminovať postupy, ktoré s výsledkami vyhľadávania nejako manipulujú (rôzne umelo účelovo vytvorené odkazy, preoptimalizované texty a pod).
Na základe skúseností a štatistík sa dá vypozorovať, čo s vyššou pravdepodobnosťou napomáha získavaniu lepších pozícii v Google vyhľadávaní.
Vždy existovali stratégie, vďaka ktorým mohla stránka Google “oklamať” nie na základe kvality, ale vďaka rôznym nepovoleným trikom (black-hat SEO). Vývojári v Googli si to samozrejme uvedomujú a preto tieto spôsoby vedia stále spoľahlivejšie odhaľovať a penalizovať. Takže ich rozhodne neodporúčame skúšať.
Pokiaľ budeme k tvorbe stránky a obsahu pristupovať poctivo, môžeme zvýšiť šance na získanie dobrých pozícii – proste potrebujete Google “presvedčiť”, prečo si práve náš web zaslúži lepšie pozície.
Jedným z faktorov, ktoré boli, sú a pravdepodobne budú stále najdôležitejšie je sústredenie sa na kvalitu a snaha riešiť ľuďom ich problémy, odpovedať na ich otázky. To však tiež nemusí stačiť, najmä nie vo vysoko konkurenčnom prostredí.
Čo teda najviac pomáha pri získavaní lepších pozícii? Získavať “hlasy” od relevantných webov. Hlasmi sú v tomto prípade spätné odkazy.
Tip: Zameranie na kvalitu ako signál kvalitného webu.
Dajte Googlu jasný signál, že sa zameriavate na kvalitu – predávajte kvalitné produkty. Ak napríklad chcete predávať rôzne dekorácie do domácnosti, dekoratívny nábytok a rôzne ozdoby, nemusí vám vôbec pomôcť, ak zapadnete medzi tisíce ostatných predajcov s rovnakými produktmi.
Vyčleniť sa môžete napríklad tak, že sa budete úzko špecializovať na prémiový porcelán exkluzívnej značky, luxusné kanvice na čaj či kvalitné prívesky na kľúče. Takáto stratégia, keď sa zameriate najmä na kvalitu a kvalitné produkty môže byť niekedy výhodnejšia, ako predávať všetko, od nekvalitného po kvalitné. Alebo ponúkajte kvalitný hodnotný obsah, pomáhajte ľuďom riešiť ich problémy so skutočným záujmom atď.