Zážitok nadovšetko
Stop! Zastav sa a premýšľaj chvíľu o svojej značke a svojom podnikaní. V čom si iná? V čom sa líšiš od svojej konkurencie? Vieš to? Aké sú tvoje hodnoty? Aký zážitok si odnášajú tvoji zákazníci? Hm?
Musím sa priznať, že o podobnom článku som uvažovala už dlhšie, ale až „balíček“ od Rivica – Design by Ivica ma konečne nakopol. To o čom som predminulý mesiac rozprávala na svojom workshope, som mala možnosť vyskúsať na vlastnej koži.
Minulý týždeň som dostala darček. Sukňu „Rivica“. Na jednej strane radosť zo sukne samotnej a na druhej nadšenie z rozbalovania. Skoro ako Vianoce. No toto však bolo iné nadšenie. Úžas nad tým, ako si niekto dal záležať na svojej prezentácii a dokázal aj takú „maličkosť“ akou je rozbalovanie produktu, povýšiť ešte o stupeň vyššie.
Detaily
Klasická papierová taška s logom na nálepke mi toho veľa nepovedala. Je to dobrý základ. Nadšenie z rozbaľovania prišlo až pri pohľade do vnútra tašky. Sukňa bola totiž zabalená v jemnom, šuchatavom papieri, ktorý bol celý potlačený zlatým logom Rivica. Ako som papier otvorila, našla som na sukni položenú vizitku a ďakovnú kartičku. Žiadna nudná klasika. Kvalitný lesklý papier, oblé rohy, obojstranná potlač. A aby toho nebolo málo, zo zadnej strany kartičky som si našla rukou písane prianie, aby sa mi sukňa dobre nosila.
Oceňujem nápad s # (heštegmi). Heštegy, ktoré patria k značke Rivica a vieš podľa nich dohľadať ďalšie produkty, či „zavesiť“ na sociálne siete fotku a označiť ich danými # a nájde si ťa aj samotná Ivica 😉
Možno si povieš „A čo je na tom?“ Veľa. Dobrá a kvalitná značka si dáva záležať aj na takýchto maličkostiach. V zahraničí je na to krásne pomenovanie high-end brand. Je to jednoducho niečo viac. Aj keď si kúpiš drahú, luxusnú kabelku, nedajú ti ju len tak do plastovej igelitky s logom predajne. Brand je aj o tom zážitku, ktorý dopraješ svojim zákazníkom. Je to to isté, ako keď ľudia rozprávajú o tom, či sa dobre / zle najedli v tej a tej reštaurácii alebo či čašníčka v kaviarni bola milá alebo nepríjemná.
Ak ponúkaš produkt alebo službu, kde máš naozaj silnú konkurenciu, práve takéto detaily, ti môžu veľmi pomôcť. Napríklad také diáre. Vec každodenná. Kúpiš ho v papierníctve, kníhkupectve, ale i supermarkete. Zážitok asi žiaden. No potom sa objavil Lady BOSS diár. Zlatá hrebeňová väzba, vnútorný dizajn jednotlivých stránok, ktorý bol jednoducho iný a ešte k tomu bol diár zabalený v pevnej a kvalitnej krabičke. Taká drobnosť. No dodáva značke samotnej istý punc.
Aj služba sa dá pekne „zabaliť“
Nie je pravda, že produkty majú výhodu. Aj služba sa dá pekne „zabaliť“. Keď som začínala, svoje prvé návrhy na logo som posielala len tak – ako obrázky vo formáte jpeg v prílohe mailu. Otázky, ktoré mi mali pomôcť s predstavou mojej zákazníčky, som posielala v tele samotného mailu. Zmenila som to. Po pár mesiacoch fungovania som pochopila, že takto to robiť nemôžem. Ak chcem, aby ma ľudia brali vážne a mohla som si stáť aj za svojou cenou, musím hlavne zmeniť svoj prístup.
Návrhy posielam v jednom pdf súbore, ktorý má dokonca aj prednú stranu. Každý návrh je na samotnej strane dokumentu v jednoduchej čiernej verzii, kedy vyniknú aj rôzne detaily. Je doplnený o návrh farebnej palety a zároveň je k návrhu urobená aj jedna farebná verzia z navrhnutých farieb. Hneď prezentácia návrhov pôsobí lepšie a kvalitnejšie. Ak ťa zaujíma, ako vyzerá dotazník, nech sa páči → dotazník. [/one-half]
Ľudia zabudnú, čo si povedal, ľudia zabudnú, čo si urobil, ale nikdy nezabudnú ako sa s tebou cítili.
Maya Angelou
Je to v tvojich rukách. Ak chceš, aby bola tvoja značka a podnikanie zapamätateľné, vytvor nezabudnuteľný zážitok. Uisti sa vo všetkom, čo robíš, že vytváraš medzi tebou a tvojími zákazníkmi spojenie, ktoré prináša pozitívny a emotívny zážitok.